Działamy w zakresie doradztwa i obsługi w sektorze rynku nieruchomości. Nowe mieszkania - Łódzki Rynek Targów Mieszkaniowych, wynajem powierzchni biurowych i handlowych, wynajem i sprzedaż powierzchni magazynowo - produkcyjnych oraz zarządzanie i administrowanie nieruchomościami to filary naszej działalności. Naszą ofertę kierujemy do osób prywatnych, firm oraz instytucji krajowych i zagranicznych. Poszczególne zespoły firmy specjalizują się w: badaniach rynku, wycenach nieruchomości, zarządzaniu nieruchomościami, pośrednictwie w sprzedaży mieszkań na rynku pierwotnym, pośrednictwie w wynajmie i sprzedaży powierzchni komercyjnych oraz przemysłowych, pośrednictwie nieruchomościami przeznaczonymi na inwestycje w sektorze budownictwa mieszkaniowego, centrów handlowych, parków dystrybucyjno - logistycznych, rekreacji, turystyki oraz zabudowy przemysłowej, marketingu i reklamie nowych inwestycji mieszkaniowych, biurowych. Poczytaj o naszej Agencji Nieruchomości. Oferta i usługi w sektorze rynku nieruchomości inwestycyjnych. Nasze raporty i analizy rynku, doradztwo na rynku nieruchomości. Bądź na bieżąco z rynkiem nieruchomości w Łodzi. Skontaktuj się z Ekspertami w Nieruchomościach! (You need to upgrade your flash player. It can be done here).
Departament zarządzania nieruchomościami EFOR. MANAGEMENT specjalizuje się w świadczeniu usług kompleksowego administrowania i zarządzania nieruchomościami.
Poszczególne zespoły działu specjalizują się w:
Zadania, do których realizacji się zobowiązujemy wykonujemy zawsze zgodnie z literą prawa oraz najwyższymi standardami zawodowymi.
Istotne są dla nas przede wszystkim potrzeby i interes Klienta. Dzięki naszym możliwościom i potencjałowi jesteśmy w stanie sprostać jego zapotrzebowaniom i oczekiwaniom. Współpracujemy ze sprawdzonymi Partnerami.
Naszą ofertę kierujemy do osób prywatnych, firm oraz instytucji krajowych i zagranicznych; właścicieli nieruchomości mieszkaniowych, biurowych, handlowych, magazynowych i przemysłowych.
1. Licencjonowani Zarządcy kierują sprawami Właściciela / Wspólnoty Mieszkaniowej i reprezentują go na zewnątrz oraz w stosunkach pomiędzy Właścicielem / Wspólnotą Mieszkaniową, a poszczególnymi najemcami / właścicielami lokali mieszkalnych i / lub użytkowych.
2. W ramach umowy o zarządzanie / administrowanie pracownicy firmy EFOR. wykonują czynności zwykłego zarządu nieruchomością, a także czynności przekraczające zwykły zarząd przekazane Zarządcy pełnomocnictwem Właściciela / Wspólnoty Mieszkaniowej w formie prawem przewidzianej.
3. Posiadamy niezbędne licencje, uprawnienia i ubezpieczenia do zarządu / administrowania jak i na wykonywanie czynności inwestora zastępczego.
4. Zarządzamy nieruchomością jako zarządca budynku czy środka trwałego, jednocześnie pamiętając o ZARZĄDZANIU jego WARTOŚCIĄ!
1. Otwarcie rachunku bankowego dla nieruchomości i dokonywanie rozliczeń za pomocą opcji systemowych.
2. Spotkania z Właścicielem nieruchomości odbywające się przynajmniej raz w kwartale.
3. Spotkania przygotowuje i obsługuje Zarządca. Z każdego spotkania Zarządca sporządza pisemny protokół.
4. O sposobie realizacji spraw wniesionych na spotkaniu Zarządca informuje Właściciela na piśmie w terminie 30 dni od daty spotkania.
5. Przygotowywanie kwartalnych lub półrocznych informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości.
6. Sporządzanie rocznego sprawozdania ze swojej działalności i sprawozdania finansowego po zakończeniu roku kalendarzowego / obrotowego.
7. Działalność Zarządcy podlega ocenie na spotkaniu z Właścicielem nieruchomości i wymaga zapisu w protokole.
1. Protokolarne przejęcie nieruchomości wraz z jej dokumentacją techniczną (budowlaną, powykonawczą i książką obiektu budowlanego), eksploatacyjną, prawną i finansowo-księgową od dotychczasowego zarządcy w imieniu Właściciela.
2. Gromadzenie, przechowywanie, zabezpieczanie i archiwizacja dokumentacji zarządzanej nieruchomości.
3. Prowadzenie ewidencji lokali mieszkalnych / użytkowych.
4. Prowadzenie pełnej dokumentacji lokali mieszkalnych / użytkowych, w tym:
- protokołów wymiarowych lokali,
- umów najmu / praw własności,
- ewidencji meldunkowej osób zameldowanych w lokalach mieszkalnych wraz z aktualizacją zgodnie ze stanem faktycznym.
5. Prowadzenie ewidencji lokali niemieszkalnych i komórek gospodarczych wraz z aktualizacją dotyczącą użytkowników.
6. Kalkulacja stawki czynszu za wynajem lokali, wymiar wysokości przypisu miesięcznego, okresowa regulacja i wprowadzanie podwyżek.
7. Wymiar miesięcznych opłat za zużycie wody i odprowadzenie ścieków oraz wywóz nieczystości stałych.
8. Prowadzenie ewidencji indywidualnych urządzeń pomiarowych w lokalach mieszkalnych i użytkowych, okresowe odczyty kontrolne urządzeń.
9. Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego, w tym w szczególności inwentaryzacji budowlanej obiektu oraz projektów budowlanych częściowych i całkowitych remontów budynku.
11. Umożliwienie użytkowania budynku i lokali oraz instalacji i urzadzeń wentylacyjnych, instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej, instalacji i urzadzeń gazowych, instalacji elektrycznej, instalacji piorunochronowej, kanałów i przewodów spalinowych oraz dymowych, zgodnie z wymogami przepisów prawa budowlanego i jego stanu faktycznego.
12. Zapewnienie warunków bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej zgodnie z wymogami prawa budowlanego.
13. Utrzymanie w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urzadzeń budynku służących do wspólnego użytku najemców lokali w nieruchomości oraz działki nieruchomości i chodnika wzdłuż nieruchomości.
14. Zawieranie w imieniu Właściciela umów z dostawcami do nieruchomości energii elektrycznej, wody, gazu oraz umów dotyczących odprowadzenia ścieków i wywozu nieczystości stałych.
15. Zawieranie umów na usługi kominiarskie i inne usługi zwiazane z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości.
16. Wykonywanie bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości, lokali i urządzeń technicznych, a w szczególności: dokonywanie wchodzących w skład nieruchomości napraw budynku, lokali i pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających lokatorom korzystanie z oświetlenia, zimnej wody, gazu, domofonu, śmietnika i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości.
17. Usuwanie awarii i jej skutków.
18. Występowanie do najemców lokali w budynku z żądaniem o zezwolenie na wstęp do lokalu, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia konserwacji, remontu albo usunięcia awarii, a także w celu wyposażenia budynku, jego części lub lokali w dodatkowe instalacje.
19. Uiszczanie podatków i innych opłat o charakterze publicznoprawnym przypadających od własności nieruchomości, nie pokrywanych bezpośrednio przez Właściciela (-li) nieruchomości.
20. Prowadzenie ewidencji przychodów z tytułu wynajmu lokali i innych opłat wnoszonych przez najemców lokali.
21. Prowadzenie ewidencji kosztów utrzymania nieruchomości i innych rozliczeń z tytułu dostawy mediów do budynku i lokali. Prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów do budynku i lokali.
22. Systematyczna windykacja wpłat najemców i użytkowników lokali, dochodzenie wierzytelności należnych od najemców i użytkowników lokali. Podejmowanie działań związanych z wypowiadaniem stosunku najmu lokali mieszkalnych i użytkowych w przypadku występowania zaległości w wysokości trzech przypisów miesięcznych.
23. Występowanie na drogę sądową w sprawach dotyczących wydania nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym, żądania spłaty zaległości, wydania nakazu opróżnienia lokalu oraz w innych sprawach dotyczących nieruchomości i udostępnianie usługi prawnej celem reprezentowania Właściciela nieruchomości przed Sądem.
24. Wynajmowanie pomieszczeń, lokali mieszkalnych i użytkowych, garaży oraz wynajmowanie / udostępnianie ścian budynku na reklamy i nośniki reklamowe.
25. Wydawanie poświadczeń i zaświadczeń wymaganych przepisami prawa.
26. Reprezentowanie Właściciela przed organami administracji państwowej oraz samorządowej w sprawach związanych z zarządzaniem nieruchomością.
27. Ustanawianie pełnomocników do reprezentowania Właściciela nieruchomości w sprawach określonych w umowie oraz innych przepisach i zawieranie z nimi stosownych umów.
28. Wykonywanie innych prac zleconych przez Właściciela nieruchomości po ustaleniu zakresu działania.
1. Prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i uchwałami wspólnot mieszkaniowych.
2. Przygotowywanie projektów planów rzeczowo-finansowych.
3. Przygotowywanie naliczeń finansowych na podstawie uchwał właścicieli lokali.
4. Przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych za określony okres.
5. Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych.
6. Przygotowywanie okresowych informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz o przychodach.
7. Rozliczanie okresowe oraz roczne z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego.
8. Zgłaszanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu opłat mieszkaniowych i pożytków oraz innych przychodów z nieruchomości.
9. Wydawanie zaświadczeń bądź poświadczeń właścicielom lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych bądź pomocy społecznej.
10. Przechowywanie i utrzymywanie źródłowych dokumentów finansowo-księgowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
11. Obsługa związana z bankiem lub pocztą.
1. Zlecanie i nadzorowanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego.
2. Sporządzanie zestawień potrzeb remontowo-
konserwacyjnych wynikających z corocznych przeglądów technicznych.
3. Opracowywanie planów remontów nieruchomości (jako załącznika do planu finansowego).
4. Przygotowanie treści uchwały właścicieli lokali na roboty remontowo-modernizacyjne zgodnie określonymi w przepisach prawa procedurami.
5. Sporządzanie kosztorysów robót.
6. Przygotowanie procedury przetargowej wyboru wykonawcy robót.
7. Zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z pracami konserwacyjnymi, remontowymi lub inwestycyjnymi.
8. Przygotowanie procedur do otrzymywania kredytów preferencyjnych na planowane remonty (zwłaszcza termomodernizacyjne).
9. Organizowanie i nadzór robót remontowo-modernizacyjnych (według oddzielnych uzgodnień).
10. Bieżąca kontrola utrzymania w należytym stanie technicznym zarządzanej nieruchomości.
1. Zgłaszanie i organizowanie koniecznych prac konserwacyjnych oraz egzekwowanie i nadzór czynności pogotowia technicznego.
2. Utrzymanie (nadzorowanie) porządku części wspólnej (budynkowej i gruntowej) oraz terenów zielonych.
3. Kontrola nad:
- zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, wody, gazu, odprowadzania ścieków, wywozu nieczystości i energii cieplnej,
- utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów służących do wspólnego użytku przez właścicieli lokali,
- pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji wewnętrznych w budynku,
- innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości,
- usuwaniem awarii i ich skutków.
4. Organizowanie pogotowia technicznego (w trybie zleconym).
5. Bieżąca analiza przychodów i kosztów utrzymania budynku.
6. Weryfikacja faktur za dostarczone media komunalne.
7. Okresowe odczytywanie urządzeń pomiarowych.
8. Nadzorowanie i organizowanie legalizacji urządzeń pomiarowych.
9. Organizowanie przetargów na usługi i dostawy.
10. Ustalanie zaliczek na media komunalne i opłaty eksploatacyjne.
* LOGIN: login, HASŁO: password